10 november 2008

Det blåser här med

I skrivande stund får vi rapporter från orkanen Palomas framfart i Karibien, men det blåser banne mig ganska ordentligt här hemma med. Riktigt höstbusväder med regn därtill. Eken släpper sina blad nu också och allt det krattningsarbete jag lade ned förra helgen är som bortblåst.....förhoppningsvis in till grannen :-)
Igår var det ju Fars dag och maken fick sedvanlig frukost på sängen. Eftersom näshårstrimrarna var slut i affären fick jag istället tag i en batteridriven platspåsförslutare. Jag vet inte hur vi har kunnat leva våra liv utan den. Fullkomligt ovärderlig inför julens alla saffransbullebak och annat som ska in i frysen efter julborden. Köp den eller ångra er för alltid. Den finns på OnOff.
Förmiddagen har gått till administration, dvs att svara på mejl och läsa in mig på propositioner. Efter lunch ska jag hjälpa mamma att hitta ett nytt kylskåp och sedan bär det av till Växjö med EU-gruppen för en föreläsning av Anna Kinberg Batra om Lissabonfördraget. Hoppas vi inte får några träd i huvudet, för det tar verkligen i i byarna.

Inga kommentarer: