27 november 2008

Äntligen!!!!!

Denna dag är i sanning historisk. Idag avskaffade vi med en enkel knapptryckning Stängselnämnden med anor från slutet av andra världskriget. Stängselnämnden? Ja, just det. Vem har egentligen hört talas om den och vad har den pysslat med? Jag minns att den figurerade i listan över det stora antalet myndigheter som det var så mycket debatt om i valet 2006. Jo, Stängselnämnden har har varit en förvaltningsmyndighet under Regeringen med ansvar att avgöra tvister mellan kommuner och ägare av järnväg, när stängsel längs tågbanan har behövts sättas upp och parterna inte har kunnat komma överrens. Ett av Alliansregeringens vallöften var att minska på antalet statliga myndigheter och det har vi gjort på löpande band. Stängselnämnden var det senaste offret i det arbetet. Det var inte utan att jag undslapp mig ett litet Fylkingst "Äntligen!" efter voteringen. Det är inte varje dag man får uppleva nöjet att en stilig man ligger för ens fötter. På bilden här bredvid knäböjer den värderade kollegan Anders Hansson inför sina lika högt värderade kolleginnor, Katarina Brännström och jag själv. Helt i som det ska vara! Nej, Katarina spillde ut sitt kaffe och Anders, som den gentleman han är, tog genast hand om situationen. Jag var tvungen att föreviga detta ögonblick, med Katarina lugnt tillbakalutad i soffan, medan Anders frenetiskt torkar upp HENNES utspillda kaffe :-)

Inga kommentarer: