09 december 2008

Marinens musikkår blir kvar!

Jag trodde jag skulle tappa rösten och göra Morgan Carlsson, chefen för Marinens musikkår, döv på ena örat när jag skrek av glädje över att Marinens musikkår får vara kvar i Karlskrona. Vi vann!! Man har gått på mitt förslag!! Det har varit en seg kamp och egentligen en ganska onödig sådan. Hade förnuft och inga särintressen fått råda hade frågan om försvarsmusiken fått en vettig lösning för länge sedan. På hörnet av Bataljon av Sparre, i huset med den vackra utsikten över Karlskronas segelled där musikkåren huserar, firas det ikväll - ordentligt. Jag ringde nyss och gratulerade dem ännu en gång via högtalartelefon. Jag skulle kunnat ge vad som helst för att få vara med, men plikten kallar och imorgon stundar kammardebatt. Morgan har dock fått i uppdrag att ta ett glas champagne åt mig med. Eller två. Och jag fixade en bit tårta och firar lite på distans. Detta är en glädjens dag. Dock återstår Göteborg Wind Orchestra......

Inga kommentarer: