21 januari 2009

Fredrik & FRA

Jag glömde skriva om att Fredrik under Sälenkonferensen via direktlänk från Afghanistan hade kontakt med oss deltagare och berättade om sina intryck och om hur han ser på det framtida, svenska engagemanget där. Oerhört värdefullt. Både för soldaterna i Afghanistan och deras familjer och för moderaterna. Det här är andra gången som en statsminister besöker en svensk utlandsmission. Den förra vad Carl Bildt 1992 i Bosnien. 2-0 till Moderaterna. Jag är just nu på väg hem från Växjö till Karlskrona, där jag för Växjömoderaterna har berättat om FRA och debatten som har varit om signalspaningslagen. Där var flera MUF:are som självklart hade många frågor. Det blev ett mycket givande och väldigt trevligt möte med många inlägg från publiken och intressanta argument. Det verkade som om de var nöjda med att jag hade kommit och ur verkliga livet berättat om hur det är att vara signalspanare och hur arbetet går till - så långt det går att berätta utan att röja hemligheter. Jättetrevligt gäng som jag gärna träffar igen.

Inga kommentarer: