18 februari 2009

Mot högre höjder

Idag lyssnade jag till Johan Staël von Holstein och hans fria tankar kring entreprenörsskap. Det satte igång massor av tankeprocesser i mitt huvud.. Jag tänker strax stänga av datorn (framför vilken jag annars har lätt att fastna) och gå och lägga mig på soffan för att fundera över vad Johan sa. Jag har sedan länge känt mig så jäkla frusterad över alla detaljdiskussioner om 3:12-regler, bolagsskatter, räntesnurror osv. Grottande i redan existerande system.
Jovisst, sådant ska också fattas regler och beslutas om, men det tar så mycket tid och energi från möjligheter till reflektion och djupare tankearbete. Därför behövs sådana som Johan för oss politiker. Som kan ta tag i våra kalufser och lyfta oss över ytan. Jag hoppas att jag får tillfälle att lyssna till honom snart igen.

Inga kommentarer: