03 maj 2009

Papper, papper, överallt papper!

Jag håller på att bli vansinnig på alla pappershögar på mitt kontor. Motioner, propositioner, pm, teckningar, deklarationer, bra-och-ha-papper, borde-ha slängt-för-länge-sedan-papper...aaaahhhhh!!!! Högarna tycks ha en förmåga att fortplanta sig och skapa små kolonier runt om på andra ställen i huset, för att sedan buntas ihop och skapa en ännu större hög - på kontoret. Jag hade rätt bra ordning över situationen innan jag kom in i Riksdagen, men nu har jag helt tappat kontrollen. När man dessutom är en patologiskt samhällsintresserad person som jag är, blir det gärna att det är så mycket information som intresserar en. Information om sådant där som man skulle vilja veta mer om och fördjupa sig i - när man får tid... vilket det ju sällan blir. Och så växer högarna. Jag behöver en kurs i arkivering.

Inga kommentarer: