25 december 2009

Avkopplande jul

Det var faktiskt länge sedan jag kände mig så avslappnad inför en julhelg. Ingen större stress över julklappar, ingen stress över att allt inte är städat och tiptop i huset, utan istället mycket lek och pyssel, matlagning och julgodistillverkning. Jag vet inte, men något har fallit på plats i mitt liv. Det gör inte längre så mycket om allt inte stämmer till hundra procent eller om jag inte hinner färdigt med det jag planerat. Når jag bara nästan fram så är det ok. Det känns bra ändå. Batterierna behöver verkligen laddas, särskilt inför nästa år när det stundas valrörelse. Det ska bli roligt - och spännande! De reformer som Alliansregeringen genomfört behöver åtminstone en mandatperiod till för att få genomslag. Ett maktskifte med ett osäkert och svagt regeringsunderlag vore förödande för landet. Sviterna av finanskrisen kommer att ta år innan de läker ut och då är statsfinanserna extra känsliga för den kapitalfientliga överbudspolitik som oppositionspartierna hittills lyckats presentera.

Inga kommentarer: