03 juli 2010

På plats på Gotland och redo för debatt

Timmen var tidig imorse när jag gav mig iväg mot Gotland och Almedalen. Jag ägnade mig åt en mängd andra saker än att packa iordning igår kväll, vilket ledde till att jag behövde stiga upp imorse vid kl:0530. Eftersom jag hyrt en stuga och passar på att ta med mig barnen och svärföräldrarna, var det en hel del att få iordning innan avfärd.

Vi tog svävaren från Oskarshamn vid 11-tiden och ombord träffade jag flera riksdagskollegor och andra politiskt engagerade. Jag har tre debatter under veckan:

1) Behövs monarkin, tisdag 6 juli kl:1300, Joda Bar & Kök


2) Debattboxning om svensk vapenexport, tisdag 6 juli kl:2000, Säkerhetspolitiskt sommartorg, Hamnplan 5

3) Framtidens skatter med utgångspunkt i den demografiska utvecklingen..., Lindgården, Strandvägen 26, torsdag 8 juli kl:1600
 
Varvar finslipningen av argumentationen med fotbollstittande. Hade satt Spanien som VM-vinnare, men efter kvällens matcher vill jag revidera det till att Tyskland vinner. Lysande spel.
 
Knyter mig nu, så att jag är pigg till moderatdagen i Almedagen imorgon.

Inga kommentarer: